Et læringsbrætspil er ved begyndelsen af udviklingsforløbet, en ’blank’ spilleplade, hvor forskellige perspektiver på situationer og dilemmaer kan bringes ind. I dette projekt bringes såvel forældreperspektivet som skoleperspektivet ind som den viden, spilteknikken anvender. På den måde bliver læringsbrætspillet det fælles tredje, der muliggør spilbaserede dialogprocesser i specialklasser og bidrager til god og konstruktiv dialog mellem forældre og skole og dermed til et styrket skole-hjemsamarbejde. Når dialoger faciliteres gennem spil, sikres deltagernes aktive deltagelse, og at alle får taletid. Ved at både forældre- og skoleperspektivet er grundlag for spillet, styrkes forståelsen for hinandens perspektiver og det fremtidige samarbejde. Da spillet er selvfaciliterende, kræves der ingen spil-leder, og spillet kan dermed tages i brug når som helst, der er behov for det. 

Brætspillet er færdigudviklet til mart 2018. Hvis du gerne vil vide mere om brætspillet og mulighed for at få det præsenteret på et forældremøde på din skole så kontakt Ligeværd. 

Vi står klar til at hjælpe

Ligeværd støtter unge med særlige behov og deres forældre med råd og vejledning.

Kontakt ligelinie

Bliv en del af fællesskabet

Vær med til at gøre en forskel for børn, unge og voksne med særlige behov…

Ja tak - vis mig hvordan

Ligeværd

Vi hjælper dig og din familie med alt fra netværk til beskæftigelse