Et læringsbrætspil er ved begyndelsen af udviklingsforløbet, en ’blank’ spilleplade, hvor forskellige perspektiver pÃ¥ situationer og dilemmaer kan bringes ind. I dette projekt bringes sÃ¥vel forældreperspektivet som skoleperspektivet ind som den viden, spilteknikken anvender. PÃ¥ den mÃ¥de bliver læringsbrætspillet det fælles tredje, der muliggør spilbaserede dialogprocesser i specialklasser og bidrager til god og konstruktiv dialog mellem forældre og skole og dermed til et styrket skole-hjemsamarbejde. NÃ¥r dialoger faciliteres gennem spil, sikres deltagernes aktive deltagelse, og at alle fÃ¥r taletid. Ved at bÃ¥de forældre- og skoleperspektivet er grundlag for spillet, styrkes forstÃ¥elsen for hinandens perspektiver og det fremtidige samarbejde. Da spillet er selvfaciliterende, kræves der ingen spil-leder, og spillet kan dermed tages i brug nÃ¥r som helst, der er behov for det.Â
Brætspillet er færdigudviklet til mart 2018. Hvis du gerne vil vide mere om brætspillet og mulighed for at fÃ¥ det præsenteret pÃ¥ et forældremøde pÃ¥ din skole sÃ¥ kontakt Ligeværd.Â